чи потрібно вихователю мати акторські здібності
Сьогодні хочу поговорити про акторські здібності вихователя. Як ви думаєте, чи важливі акторські здібності для такої професії? Що означає бути творчим вихователем? Які особливості педагогічної творчості? Як це - творчо взаємодіяти з вихованцями? Поняття творчість педагога здебільшого вживається, коли йдеться про впровадження інноваційних ідей у педагогічну діяльність. Результатом творчості вихователя є зростання його професійної майстерності та особистісний саморозвиток.
Педагогам часто доводиться імпровізувати і грати в «театрі одного актора». Для того, щоб вони робили це професійно, проведіть тренінг «Вихователь — людина двох професій: педагог та актор». Як зберегти працездатність в період карантину. Під час тренінгу вихователі порівняють професії актора, режисера та педагога-«дошкільника» між собою та спробують додати акторських і режисерських навичок в освітній процес. Обладнання: Стільці для кожного учасника (стільці заздалегідь розставляють колом). Аудіопрогравач і диски з музичним супроводом. Паперові фігурки вільної форми, вирізані хаотичним повертання.
Акторські здібності як невід'ємна складова особистості педагога. Особливості педагогічної та акторської дії. Значення емоцій художньої творчості у роботі педагога. Професійне вміння оптимізовувати навчально-виховну діяльність та мета самовдосконалення. На жаль, не всім педагогічний талант дається від народження, і якщо його немає, його обов'язково потрібно виховувати, розвивати в собі. О.С.Макаренко сподівався, що прийде час, коли майбутніх педагогів будуть навчати тому, як увійти в аудиторію, де і як стояти, як привітати, як посміхнутись і навіть як подивитись на своїх вихованців. В останнє десятиліття проблема педагогічної майстерності досліджувалась багатома вченими.
Діяльність педагога й актора. Педагогічне мистецтво має багато спільного з театральним. Його, як відомо, називають театром одного актора, тому що . Але якщо теорію можна вивчити, то педагогічною технікою та методикою потрібно оволодіти, що передбачає формування в себе певних практичних умінь і навичок. Отже, щоб оволодіти майстерністю акторського впливу на учнівську аудиторію, учитель має характеризуватися, насамперед, такими двома властивостями: а) природними (спадковими) нахилами до педагогічної діяльності; б) здатністю, внутрішнім прагненням до самовдосконалення. К. С. Станіславський стверджував: "Талант – це щаслива комбінація багатьох творчих здібностей людини.
В сучасних умовах вихователь повинен мати найвищий рівень фахової підготовки та високий інтелектуально – креативний потенціал. Вихователь – впевнена в собі людина, яка вміє поводитися в товаристві, не викликаючи своїми вчинками, поведінкою та зовнішнім виглядом зневаги до себе, людина, яка дотримується чотирьох основних правил спілкування: ввічливість, природність, гідність і тактовність. · Невміння використати акторські здібності, невміння перетворити заняття в маленький театр чи казку. Взаємини дитини з однолітками. (Психологічні рекомендації вихователям).
Проблему виховання здібностей, нахилів, покликання не можна розв’язати практично без безпосереднього впливу особистості педагога та особистість вихованців. Здібності виховуються тільки здібностями, нахили — нахилами, покликання — покликанням. Тут, відхиляючись трохи вбік, треба сказати, що гарні педагоги починаються за шкільного партою; вогник любові до професії педагога здатна запалити тільки та людина, яка любить дітей, володіє найбільшою педагогічною мудрістю — постійно пробуджувати в юному серці бажання бути хорошим, бажання стати сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Вихователь – не лише актор, але й театральний режисер. Перебуваючи в ролі режисера, він керується особливостями свого розуму і таланту, оперує знаннями психолого-педагогічних особливостей дошкільників. 3. Вправа «Мої очікування». Театралізовані ігри мають соціально-моральне спрямування. Через зміст казок, поведінку персонажів дитина висловлює своє ставлення до них, формулює самостійні оцінні судження, дає морально-етичні та естетичні оцінки героям, розуміє зміст і форму людських взаємин — це доброта, дружба, чесність, сміливість тощо. 10. Основним і найскладнішим компонентом акторських здібностей є здатність до: а) взаємодії з іншими персонажами; б) перевтілення, «входження в образ»
Цікавитеся професію «Вихователь»? Дізнайтеся, які навички потрібні, щоб її освоїти, скільки заробляє вихователь та скільки вакансій «Вихователь» є в Україні. Вихователь — це педагог, який займається навчанням та вихованням дітей дошкільного віку. 388. вакансій. 10 000 ₴. середня зарплата. задоволеність. Обов'язки.
В сучасних умовах вихователь повинен мати найвищий рівень фахової підготовки та високий інтелектуально – креативний потенціал. Вихователь – впевнена в собі людина, яка вміє поводитися в товаристві, не викликаючи своїми вчинками, поведінкою та зовнішнім виглядом зневаги до себе, людина, яка дотримується чотирьох основних правил спілкування: ввічливість, природність, гідність і тактовність.
Теоретичні основи акторської майстерності в педагогічній діяльності. Аналіз шляхів стимулювання емоцій, інтересів і почуттів учнів засобами театральної педагогіки. Цей процес має бути постійним і пов’язаним із спеціальною педагогічною діяльністю, зорієнтованою на формування і розвиток духовної особистості. Першим ввів поняття "майстерність вихователя” і “педагогічна техніка” А.С. Макаренко у своїй статті " Деякі висновки з мого педагогічного досвіду": "Майстерність вихователя не є якимось особливим мистецтвом. але це спеціальність, якій треба вчити, як треба вчити лікаря його майстерності, як треба вчити музиканта" [17, 141].
Але слід мати на увазі, що в рамках діяльнісного підходу фігура вчителя виявляється повністю залежною від предметно-технологічної сторони педагогічної праці, відбувається знеособлення вчителя. Педагогічними здібностями називають сукупність індивідуально-психологічних особливостей особистості вчителя, що відповідають вимогам педагогічної діяльності та визначають успіх в оволодінні цією діяльністю. Відмінність педагогічних здібностей від педагогічних умінь полягає в тому, що педагогічні здібності - це особливості особистості, а педагогічні вміння - це окремі акти педагогічної діяльності, здійснювані людиною на високому рівні. Учитель нс може, не має права зупинятися у своєму науковому, духовному, ідейному зростанні.
Вправи з акторської майстерності Уроки тренінгу по акторському мистецтву на нашому сайті спрямовані, в першу чергу, на практичну сторону розвитку сценічної майстерності. цим і. Уроки тренінгу по акторському мистецтву на нашому сайті спрямовані, в першу чергу, на практичну сторону розвитку сценічної майстерності. Цим і пояснюється використання в навчанні спеціальних ігор та вправ на закріплення знань і тренування акторських навичок. Представлені нижче вправи, націлені на розвиток не тільки якогось певного професійного якості, а й на вдосконалення цілого набору умінь, корисних для перевтілення в роль. Багато з цих прийомів і вправ застосовували провідні світові актори для розвитку свого акторського таланту.
І.Педагогічна праця має багато загальних ознак з театральною творчістю як різновидом художньої діяльності: - представники обох професій працюють з людьми, мають спільну мету — викликати почуття у аудиторії; - та й інша діяльність навчає і виховує, вимагає високого рівня фізичної, психічної і соціальної культури; - та й інша праця рухлива, мінлива . Потрібно відрізняти артистизм від бажання виділитися серед інших, від зайвої пафосності і епатажності. Компоненти акторських здібностей у структурі педагогічних здібностей — це насамперед інтуїтивне розуміння дитини (психологічна спостережливість і вибірковість) і виразні здібності. Педагогічний артистизм може бути розглянутий як якість особистісна і професійна.
Навчально-виховний процес у школі – явище складне, багатогранне, динамічне. Його специфіка зумовлюється передусім спілкуванням, найбільшою, на думку Антуана де Сент Екзюпері, розкішшю на світі. Для вчителя ця розкіш – не що інше, як професійна необхідність. З її допомогою здійснюється взаємовплив двох рівноправних суб’єктів – учителя й учня. Щоб цей взаємовплив був ефективним, у вчителя і учня мають переважати позитивні естетичні почуття як показник людяності, гуманності, творчості, а відтак працездатності та її результативності. Цей бік педагогічної професії стикається з мистецтвом, що завжди.
Маємо зважити ще на один момент: для запуску творчих механізмів у колективі педагогів максимально значущими саме на початкових етапах розвитку творчості є яскраві враження, події, явища та піки позитивних емоцій у вихователя та дітей. Таке емоційне занурення педагога та дітей у творчість супроводжується емоційним піднесенням: вихователь, отримавши від дітей зворотний заряд емоцій та енергії як результат співтворчості, налаштовується на новий творчий пошук і так триває щоденно. Яким же чином творча діяльність вихователя впливає на розвиток творчих здібностей дитини? . Він знає міру в тому, що дітям потрібно показати, а що вони самі мають відкрити під його керівництвом.
Вихователю потрібно знати багато віршів, казок, бути достатньо ерудованим, щоб відповідати на невичерпні запитання своїх вихованців. Щоб успішно працювати з дітьми, він мусить володіти музичною грамотою, вивчити сольфеджіо, ритміку, вміти співати, танцювати. Специфічною і важливою функцією вихователя дошкільного закладу є охорона і зміцнення здоров'я дітей.
Курсовая на тему "Використання акторської майстерності". Театр – це синтез багатьох мистецтв, зокрема живопису, архітектури, музики, вокалу, танцю. Здібності на рівні підсвідомості формуються постійною напруженою працею. Тренування потребує дотримання певних правил, виконання різноманітних численних вправ. “Що слід робити на першому, другому, третьому ступені з початківцем і зовсім недосвідченим учнем? Які необхідні йому вправи?.. Їх слід перелічувати, як у задачниках, для систематичних вправ у школі і вдома”. У визначенні таланту має остаточно визначитись і подібність акторського і педагогічного мистецтва.
«Сучасний вихователь: особистість і професіонал». Шановні учасники конференції! Переорієнтація сучасної дошкільної освіти з знаниевого підходу на вибір стратегій підтримки особистісного становлення кожної дитини ставить педагогічні колективи дитячих садків перед необхідністю переглянути усталені підходи до організації виховно-освітнього процесу в дошкільних установих. На сучасному етапі розвитку дошкільної освіти у відповідності з федеральними державними вимогами до розвитку дітей і федеральними державними освітніми стандартами змінюється мета освітньої роботи - замість набору ЗУНов (знання, вміння, навички) пропонується формувати нові якості дитини (фізичні, особистісні, інтелектуальні).
Вимоги до сучасного вихователя. 1. Сучасний вихователь – це педагог-новатор, здатний вносити у власну діяльність прогресивні ідеї, винаходити нове. 2. Професійна компетентність – здатність до виконання професійних завдань: - знання (психолого-педагогічні, методичні) . «У вихованні все повинно базуватись на особистості вихователя… Тільки особистість може впливати на розвиток особистості, тільки характер може створити характер… …Вихователь – це плодотворний промінь сонця для молодої душі, який нічим замінити не можливо».
Окремо слід згадати про необхідність мати творчі, навіть акторські здібності, щоб привертати і утримувати увагу дітей на заняттях, яскраво пояснювати нові знання. Велике значення у вихованні мають індивідуальні особливості педагога, а саме: характер, темперамент, світогляд, інтереси, переконання, моральні почуття, вольові якості, тому що об’єкт його впливу – дитина, яка в процесі розвитку формується не тільки фізично, але й морально. Особистість вихователя має особливу соціальну значущість. Професія вихователя дитячого садку – творча, потрібно вміти співати, танцювати, виразно читати, розповідати вірші. Мова вихователя має бути грамотною, чіткою, інтонаційною.
Коментарі
Дописати коментар